Dreamcake cu mure a la MyNewRoots

31 martie 2013 |


Pe MyNewRoots am descoperit-o anul trecut. Si pe a sa prajitura de vis la fel. Arata atat de divin, incat am trecut rapid la treaba: am cumparat ce era de cumparat si am metamorfozat ingredientele intr-una din cele mai delicioase prajituri gustate vreodata, urmand cu atentie, entuziasm si emotii instructiunile de pe MyNewRoots.

De ce zic entuziasm?
Pentru ca ingredientele erau exotice pentru mine si mi-era greu sa-mi imaginez ce gust va avea un desert raw vegan, un desert fara clasicele oua, faina, lapte, etc. (stiu ca in urma cu cateva luni v-am facut cunostinta cu negresa raw vegana - descoperita tot pe MyNewRoots - insa nu-mi mai aduc aminte ce am testat mai intai - negresa sau prajitura de vis ?)

Dar emotii?
Pai tot din cauza ingredientelor sau, mai bine zis, din cauza pretului lor :D Sunt cateva care au un pret care starneste multa... uimire ☺Tocmai de aceea m-am gandit ca ar fi interesant sa fac un calcul rapid al costului per portie. Dar despre asta un pic mai tarziu.

La prima degustare mi s-a parut ca are prea multa lamaie, insa a 2a zi era perfecta (v-am mai zis eu ca mancarea e mai buna a 2a zi, nu?) Si perfecta a ramas pana in ziua de azi.
In timp, mi-am dat seama ca lamaia isi are rolul ei bine stabilit in formula acestei prajituri pentru ca echilibreaza foarte bine dulceata blatului.

Ce-mi place foarte mult la prajiturile raw vegane este nu doar gustul, ci si faptul ca dupa ce mananci o portie te simti usor si plin de energie, in loc de greoi, plin si epuizat cum se intampla atunci cand manaci un desert plin de frisca sau de ciocolata.
In plus, am observat ca desi portiile sunt mai mici, o singura portie e suficienta si nu simt niciodata nevoia de  mai mult. Mi s-a parut interesanta observatia aceasta venita din experienta proprie si m-a ajutat sa constientizez mai bine relatia calitate vs. cantitate atunci cand vine vorba de mancare.

Daca aveti chef de experimente dulci si exotice, trebuie neaparat sa incercati acest desert raw vegan. Motive pro sunt destule:
  • ingrediente exotice
  • elementul surpriza cauzat de ingredientele exotice
  • se prepara rapid (daca ignoram durata de hidratare a nucilor caju) - cam 5-10 minute
  • pentru preparare aveti nevoie doar de un blender/robot
  • economisiti gaze/curent intrucat nu are nevoie de coacere, fierbere, etc ☺
  • rezultatul final arata bestial
  • e buna si pe post de tort aniversar (deja testata cu succes in varianta cu zmeura)

Inainte de a trece la treaba, am cateva precizari legate de ingrediente:
  1. Aveti grija la ce nuci caju cumparati!Acestea trebuie sa aiba un gust dulceag. Daca nu au gust dulceag si placut, mai bine nu cumparati. Eu, la inceput, obisnuiam sa cumpar nuci caju din piata sau de la magazinele turcesti. Mi se pareau ca au un gust ok, dar deloc impresionant, fara sa banuiesc ca ar fi ceva in neregula. Intr-o zi, discutand cu colegele de serviciu despre nucile caju si pretul lor am aflat ca nucile caju ne-bio cumparate de ele aveau gust de... petrol, in timp ce nucile bio erau dulcege :D Ooooops. mi-am zis. Le-am dus o mostra din ale mele si mi-au confirmat ca nici cele cumparate de mine nu aveau gust normal. Asa ca am trecut pe cele bio - duble ca pret, dar intr-adevar placute la gust. Nu stiu daca situatia asta e valabila peste tot, dar in orasul in care locuiesc asta e realitatea - posibil sa fie o consecinta a modului in care sunt stocate sau transportate cele ne-bio? Sfatul meu e sa gustati inainte de a cumpara, iar daca nu puteti gusta, cumparati o cantitate mica de proba.
  2. Curmalele Medjool sunt prea scumpe? 
    Inlocuiti-le cu prune semi-deshidratate (pruneaux d'agen pentru francofoni). Sincer, nu am testat varianta aceasta, dar cum rolul curmalelor este acela de a lega nucile, consider ca prunele semi-deshidratate, fiind carnoase, pot fi un substituent destul de bun. Probabil ca ar trebui putin micsorata cantitatea de suc de lamaie, intrucat prunele sunt deja un piiiiicut acrisoare. Va las pe voi sa experimentati ☺
  3. Puteti inlocui migdalele cu nuci, dar migdalele merg mai bine.
    Dupa cum se vede si in imagini, la ultima preparare am inlocuit migdalele cu nuci (de nevoie). Blatul a iesit bine - gust & consistenta. Totusi, gustul este mult mai ascutit din cauza nucilor si astfel se accentueaza dulceata curmalelor. In cazul acesta, cred ca ar fi mers sa pun mai mult suc de lamaie.

Si simularea de pret promisa anterior - preturile sunt exprimate in EUR si sunt valabile in orasul in care locuiesc:

INGREDIENT CANTITATE
g/ml/bucata
PRET UNITAR
kg/l/buc.
PRET
Nuci caju 200 18 3.60
Curmale Medjool 100 14 1.40
Migdale 70 12 0.84
Lamai 150 1.7 0.26
Miere 80 9 0.72
Ulei de cocos 80 30 2.40
Pastaie de vanilie 1 1 1.00
Mure 125 4 0.50
TOTAL 10.72
NR PORTII 8
PRET / PORTIE 1.34

Daca e mult sau putin va las pe voi sa decideti ☺


INGREDIENTE (pentru un tort cu diametrul de 19cm)
- 1 1/2 cana nuci caju
- 1/2 cana curmale Medjool
- 1 praf de sare
- 1/2 cana migdale
- 2 lamai medii
- 1/3 cana miere
- 1/3 cana ulei de cocos
- 1 pastaie de vanilie
- 1 cana mure (sau zmeura sau afine)


Povestea incepe in seara de dinaintea metamorfozei:

0 Punem nucile caju intr-un vas si le acoperim cu apa. Le lasam la hidratat peste noapte sau timp de minim 5-6 ore. Abia apoi trecem la pasul urmator.
1Maruntim nuca in robot / blender.
2 Scoatem samburii curmalelor. Adaugam curmalele si sarea in robot / blender peste nuca si mixam pana la maruntire (cateva secunde).
3 Tapetam cu folie de plastic vasul in care urmeaza sa asamblam tortul. Se rastoarna compozitia in vas si se intinde in strat uniform.
Blatul e gata!

Forma mea are diamatrul de 19cm.
4 Sectionam pastaia de vanilie longitudinal si razuim bobitele fiecarei jumatati folosind partea neascutita a lamei de cutit.
5 Scurgem si clatim bine nucile caju hidratate. Pentru crema, adaugam in robot / blender: nucile caju, mierea, uleiul de cocos, bobitele de vanilie si sucul de lamaie.
Pentru ca blenderul sa nu aiba probleme cu vascozitatea cremei, va recomand sa lichefiati uleiul de cocos si mierea inainte de a le pune in robot/blender: 
- puneti intr-o cana uleiul de cocos, ungeti peretii canii cu ulei de cocos si adaugati mierea
- asezati cana intr-un vas cu apa calda sau in cuptorul incalzit la 40 de grade.
6 Mixam timp de 20-30 de secunde pana cand se obtine un amestec cremos si fin.
In cazul in care folositi blender si ati pus uleiul in stare solida (precum se vede in poza de la pasul 5) s-ar putea ca blenderul sa nu reuseasca din prima. Ajutati-l amestecand in crema  la fiecare cateva secunde. Daca folositi robot de bucatarie, n-am incercat, dar banuiesc ca nu veti avea problema aceasta.
7 Se toarna jumatate din crema de caju peste blatul de nuci si migdale si se intinde in strat uniform. Se introduce vasul la congelator pentru 5-10 minute.
Restul de crema ramane in blender/robot.
8 Se adauga murele peste restul de crema caju si se mixeaza pana la obtinerea unui amestec omogen - 10-20 de secunde ar trebui sa fie suficiente.
Se scoate vasul din congelator. Se toarna crema de caju cu mure si se intinde in strat uniform.
9 Se introduce prajitura la congelator.
Se scoate din congelator cu 30 de minute inainte de servire.

Pofta buna!




Din tortuletul acesta de 19 cm diametru se obtin 8 portii generoase. Pentru ziua mea, am marit cantitatile cu 33% si am obtinut un tort pe care l-am taiat in 16 portii suficient de mari sau de mici, as indrazni sa zic ☺.

Daca o incercati, astept impresiile voastre: v-a placut sau nu, merita banii sau efortul, o veti mai prepara, etc. etc.


Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...